הריון מתוכנן מאפשר לאישה להתכונן ולעבור אותו בצורה טובה, בריאה ונעימה יותר.
אמנם הטבע עושה את שלו ונשים רבות נקלטות ועוברות הריון מבלי לעשות משהו מיוחד אך ככל שתתכונני טוב יותר כך הסיכוי לקליטה מהירה, הריון בריא, תקין ושיקום מהיר לאחר הלידה גדולים יותר.
הכנה נכונה להריון כוללת בין היתר תוספים מתאימים כמו חומצה פולית, ביצוע של בדיקות גנטיות, לעיתים גם שינוי תזונתי וכל דבר אשר יכין את הגוף לקליטה של הריון ונשיאה של עובר במשך 9 חודשי ההריון ועד לידה תקינה.
הכנה להריון מאפשרת לא רק להגדיל את סיכויי ההפריה והקליטה בכל מחזור חודשי אלא גם לעבור את חודשי ההריון בצורה קלה ונעימה יותר ועם פחות תופעות לוואי שלרוב הן החלק הכי פחות נעים בהריון ולא פוסחות על אף אישה.
אז מה כוללת הכנה להריון בטיפול הוליסטי משולב?

חיזוק ואיזון הגוף וכלל המערכות בדגש על מערכת הרבייה והכנה לקליטה של העובר. בנוסף לחיזוק הגוף הפיסי מתקיים חיזוק ותמיכה בפן הרגשי והנפשי ליצירת יותר רוגע, שלווה פנימית, חשיבה חיובית וכו'.

הכנת הגוף יכולה לסייע מאוד לנשים הסובלות ממחזור וביוץ  לא סדירים, שחלות פוליציסטיות, קרישיות יתר ובעיות הורמונליות שונות.
בנוסף במידה וקיימת בעיה אצל הגבר, יתמקד הטיפול בשיפור איכות הזרע בכל הפרמטרים כדי להגדיל את יכולת ההפריה, קליטת הריון ואיכות העובר.
לרוב מומלץ לעשות טיפול מקביל ומשולב בשני בני הזוג בכדי לשפר משמעותית את סיכויי ההפרייה והקליטה.
האם ניתן לקיים טיפול הוליסטי עם טיפולים קונבנציונליים (הזרעה, IVF)?

לא רק שניתן אפילו מומלץ.

טיפול הוליסטי יתן תמיכה טובה יותר לכל אחד מבני הזוג הן בפן הפיסי והן בפן הרגשי – נפשי.

בפן הפיסי – חיזוק המערכות, ניקוי עודפי הורמונים מהגוף וחיזוק יכולת ההשפעה על מערכת הרבייה, חיזוק הרחם והביציות, שיפור איכות הזרע, זרימת הדם וכו'.

בפן הרגשי – נפשי: הרגעה ואיזון של המתח, הלחץ, החששות והפחדים, תחושת הכישלון, התסכול והביקורת העצמית, חשיבה חיובית ואופטימיות.

 

מה יתן לי טיפול הוליסטי במהלך ההריון?

תקופת ההריון לרוב איננה פשוטה ומלאת אתגרים לאישה המשפיעים רבות עליה, על בן זוגה ועל הילדים במידה ויש.

השינויים ההורמונליים נחווים בצורה שונה אצל כל אחת אך לרוב השפעתם לא פוסחת על אף אישה שיכולה לחוות בחילות, הקאות, צרבות, בצקות, עייפות, עצבנות, דימומים ועוד – בין אם בשליש הראשון ובין אם לכל אורך ההריון.

טיפול הוליסטי משולב יאפשר להפחית בצורה משמעותית את תופעות ההריון ולאפשר לאישה לעבור אותו בצורה נעימה יותר.

טיפול הוליסטי קבוע במהלך ההריון יאפשר מעבר להקלה בתופעות השונות להכין את הגוף ללידה ובכך לשפר את מהלכה ואת ההחלמה לאחריה.

טיפול הוליסטי קבוע במהלך ההריון יאפשר לכל אישה להיות רגועה יותר, נינוחה יותר ולהפחית בצורה משמעותית את הסיכוי לסכרת הריון, רעלת הריון, התקצרות צוואר הרחם וכו', כמו כן במהלך ההריון גם העובר נהנה מהטיפול מה שנותן לו נקודת פתיחה טובה יותר לחיים.

 

ההריון עבר, הלידה עברה ועכשיו את אמא – ומה עכשיו?
החודשים הראשונים לאחר הלידה הם חודשים של הסתגלות לחיים חדשים הם מבחינה פיסית והן מבחינה רגשית, נפשית ומשפחתית.

הימים והשבועות הראשונים שלאחר הלידה הינם שבועות שלרוב מלווים בתופעות פיסיות שונות היכולות לנבוע מהלידה עצמה – תפרים, טחורים וכו' ובין אם כתוצאה מהשינויים ההורמונליים ומהמצב החדש שהגוף נמצא בו.
טיפול הוליסטי יכול להקל מאוד על אותן תופעות שמלוות את מרבית הנשים לאחר הלידה, לזרז את ההחלמה הפיסי ואת
ההתאוששות הרגשית ולאפשר הסתגלות מהירה וקלה יותר לחיים עם תינוק חדש.
שיקום הרקמות הפגועות (פרינאום, ניתוח קיסרי), משק ההנקה, איזון הורמונלי, מצב רוח (דכאון, דכדוך), מערכת העיכול (פיסורה, טחורים) ועוד.